nga Gjovalin Shkurtaj
Simboli i Krishtlindjeve është bredhi me gjethet e tij gjithmonë të blerta, që
simbolizon jetën që nuk soset kurrë. Imazhi i pemës a drurit të njomë, si simbol i rilindjes dhe i rigjallërimit të
jetës, ka qenë qysh në kohët e lashta
temë e njohur edhe në besimet pagane; madje ështëe pranuar dhe
praktikuar si në botën antike, ashtu edhe në periudhën mesjetare.
Megjithatë,
prejardhja dhe praktika e përdorimit modern të traditës së pemës së Vitit të Ri dhe të Krishtlindjeve nuk është
provuar ende me qartësi. Besohet se ajo ka
lindur dhe është përhapur nga Gjermania e shek.XVI. Por, ka edhe gojëdhëna e
legjenda, që e shpien shumë shekuj më
parë.
P.sh. njihet edhe një histori që e lidh pemën e Krishtlindjeve me
Shën
Bonifacin,
shenjt i lindur në Angli rreth vitit 680
dhe që kreu edhe evangjelizimin e
popullsive gjermanike. Tregohet se Shën
Bonifaci takoi paganët e mbledhur pranë Qarrit
të Shenjtë të Bubullimës të Geismar-it, për
të adhuruar zotin Thor.
Shenjti,
me një grup dishepujsh, mbërriti te
grumbulli që ishte rreth “Qarrit të Shenjtë” dhe, duke kryer një rit shenjtëror,
thirri: “Ky është qarri juaj i Bubulimës, kurse ky është kryqi i Krishtit që do
ta bëjë copë-copë çekanin e Thorit të rremë”.
Mori një
sëpatë dhe filloi ta godiste me të drurin e shenjtë. Një erë e fuqishme u ngrit paparitur, druri ra dhe u nda në katër
copa. Mbas qarrit të madh qëndronte një bredh i
ri dhe i gjelbër.
Shën
Bonifaci iu drejtua përsëri paganëve, duke u thënë :
“Kjo pemë e vogël, ky fëmijë i vogël i pyllit, do të jetë druri i shenjtë sonte. Ky është druri i jetës së pasosur, sepse gjethet e tij janë gjithmonë të blerta. Shikoni se si drejtohet nga qielli. Kjo qoftë pema e Krishtit fëmijë! Mblidhuni rreth saj, jo në pyll, por në shtëpitë tuaja; atje nuk do të kryhen rite gjaksore, por dhurata dashurie dhe rite të mirësisë”.
Bonifaci ia doli t’i bindte paganët
të konvertoheshin dhe kryetari i fshatit vuri një bredh në shtëpinë e tij, duke
vënë mbi degët e tij qirinj.
Nga
dëshmitë e para historike për traditën e pemës së Krishtlindjeve, shkenca, nëpërmjet
etnologut Ingeborg Weber-Keller ka identifikuar një kronikë të vitit 1570 (në Brema), që
tregon për një pemë të zbukuruar me mollë, arra, hurma dhe lule prej letre.
Por,
është Riga, kryeqyteti i Letonisë, që shpallet si qendër e pemës
së parë të Krishtlindjeve në histori: në sheshin kryesor ndodhet një pllakatë e
shkruar në tetë gjuhë, ku thuhet se “pema
e parë e Vitit të ri” ka qenë realizuar në atë qytet më 1510.
Domethënia e Krishlindjeve
Festa e
Krishtlindjeve, apo sikundër quhej në Shqipen e hershme Kshndellat (nga lat.Cristi
Natale) është festa me domethënien më të bukur e që e fton njeriun drejt mbarësisë, drejt harmmonisë
dhe gjetjes së ecurisë, që prin nga përvujtënia
dhe mirësia për veten dhe për të afërmit e krejt njerëzimin.
Papa Françesku e thotë qartë e thjeshtë këtë domethënie: “Krishtlindjet janë takimi i Zotit me popullin
e vet”. Mesnata e Krishtlindjeve, me vajtjen masive në kishë, me ritualet e
rastit dhe, mbi të gjitha, me të
drejtuarit e mendjes e zemrës nga
misteri i lindjes së Krishtit, si simbol i shpresës dhe i mbarësisë e i përparimit,
ka qenë dhe mbetet si pika e adhurimit dhe e ngushëllimit shpirtëror jo vetëm për
të krishterët, por edhe për mbarë njerëzimin.
Krishtlindjet për njeriun e sotëm janë besimi dhe qasja te dhembshuria dhe shpresa. Zoti duke u takuar me njerëzit u kujton atyre dy gjëra. E para është: të kenë shpresë. Ai u prin nga e mbara, u hap dyert e udhës së mirësisë e të ngushëllimit shpirtëror dhe kurrë nuk ua mbyll horizontet. E dyta është: të mos ndruhemi kurrë nga dhembshuria. Kur njerëzim harron shpresën dhe dhemshurinë, atëherë edhe Kisha bëhet e ftohtë dhe njerëzia shket në udhët e ideologjive të mbrapshta e të kotësive mondane.
“Kam frikë nga kur të krishterët i humbin shpresën
dhe aftësinë për të përqafuar dhe përkëdhelur”-thotë Papa Françesku.
Krishtlindjet, më ëmbël e më bukur se çdo rast tjetër, na kujtojnë edhe fjalën
e urtë e të hershme, por gjithmonë me vlerë e aktuale: kujdesin ndaj të
pamundurve, ndaj fëmijëve e të moshuarve, dhembshurinë ndaj gjindjes në nevojë:
“Atë që flë shumë, zgjoje, atë që rrëzohet ndihmoje të ngrihet, vogëlushin e të miturin zbunoje e, në mos tjetër, ndiej dhembshuri për të dhe përqafoje; plakun e të mjerin afroje dhe gëzoje së paku me një gjest dhembshurie e me fjalë dashamirëse”.
Edhe vetë misteri i Krishtlindjeve lidhet pikërisht me kujdesin ndaj fëmijëve si e ardhshmja e mbarë njerëzimit. Zoti zbriti nga qiell dhe u bë fëmijë, që të provojë e të përjetojë kujdesin, dashurinë, dhembshurinë prej njerëzimit. Kjo është edhe arsyeja që Krishtlindjet japin kaq shumë gëzim, shpresë e jetësi në zemrat e njerëzimit.
Tiranë,
22 dhjetor 2014
No comments:
Post a Comment